Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.06.2014 19:58 - Старецът и полето
Автор: debeloto Категория: Други   
Прочетен: 785 Коментари: 1 Гласове:
1

Последна промяна: 17.06.2014 12:51


Той е на 90 години, среден на ръст, няма корем, стегнат, няма отпуснато, жилав, очите му са живи и те гледа право в твоите. Живее в едно пловдивско село, към поречието на река Марица. Между селото и реката са лозовите кърища на местните. Около 95 % от тях са буренясали и запустели. Лозето на Стареца е в другите 10 %, не е много, около 2 декара е. От февруари наблюдавам селянина. Идваше всеки ден на лозето, за да го чисти от треви, след това го подряза. Събираше съчките и си ги прибираше. Накрая лозето му блесна, не остана плевел. Виждах Стареца и след това. През април садеше боб, тикви, бостан, на съседно място, и то беше около 2 декара площ. Вървеше пъргаво и равномерно, сякаш всичко му е планирано, сякаш бързаше за някъде, не се разтакаваше с напразни или необмислени действия. Много интересен човек. Преди двайсетина дни, че и повече да не беше, пак го видях, тогава копаеше с мотика. Вършееше по лехите със скоростта на фреза, изумях, а за себе си смятах, че съм бърз в работата. Ако застанех до Стареца, щеше да ме отнесе без напрежение. Времето беше жегаво и на обед той се прибра. След два часа обаче пак цъфна с каруцата и клетото магаренце, в която имаше няколко големи бутилки (7 или 10-литрови) с вода, с които поливаше тиквите и дините. Аз паднах като го видях.
Освен с изумителното си физическо поведение, Старецът ме изуми и с акъла си. Не пие, не пуши, но освен тия кърски занимавки, си има още 20-на декара насяти с жито, домашни зеленчуци и някакви животни. Има и двама сина, но съжалява, че тях не ги влече тежката работа.
"На никой вече не му се занимава с работа на полето, искат наготово. Повечето хора все по кафетата и кръчмите, преди години някои ставаха по-тъмно и отиваха пред хоремага, чакаха да отвори и да си вземат ракия. Тая пукница затри сума народ в селото, и много млади", ми каза Стареца.





Гласувай:
1



1. lubovakoniamash - Напомня ми на "Старецът и морето"
17.06.2014 12:12
да по заглавие си го "докарал" на "Старецът и морето" на Хемингуей........ този дядо буди възхищение и сякаш колкото повече работа толкова по-здрав ......и аз съм виждала такива хора, като ги питаш как на тези години се справят с полският труд казват ......"Мен работата ме крепи"
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: debeloto
Категория: Новини
Прочетен: 458321
Постинги: 269
Коментари: 210
Гласове: 438
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930