Ако нещо не достига на Сина или на Духа, то Те не са Бог.
Моисей казва във Второзаконие 27:15 Проклет да е всеки, който се покланя на творението и създанието. А ние се покланяме не на творението, но на несъздадената Троица, непроменима, неизменима и единосъщна.
И рече, казва Писанието, Бог: да сътворим човек по Наш образ, и по Наше подобие (Битие 1:26). Не е казал по Мой и ваш, нито по Мой и твой, но по Наш, посочвайки, че образът на Света Троица е един.
И така, кажи ми, с кого се съветва Бог? С ангелите ли? Но ангелите нямат Божи образ.
На друго място Писанието казва: дойдете, нека слезем и смесим там езиците им (Битие 11:7). С думата дойдете зове равните по чест. Ако бе заповядал на ангелите, не би казал дойдете, а повелително: идете.
Обърни, моля те, внимание на гласа на Отца, призоваващ Сина и Духа. Ако това беше казано само на Единия, Той би казал: дойди.
Обърни внимание и на песента на серафимите, зовящи тройно: Свет, Свет, Свет (Исая 6:3). Те не казват само веднъж и не четворно, и не казват Свети, за да не ни въведе многоименността в многобожие, а само за Един, но три пъти: Свет, Свет, Свет, тъй като чрез това показват едното и равно славословие на Отца и Сина, и Светия Дух.
На друго място в Писанието св. ап. Павел казва: Има различни дарби, ала Духът е един и същ....., Който върши всичко у всички. Всичко това го произвежда един и същият Дух, като разпределя всекиму поотделно, както си иска (1 Коринтяни 12:4-6), а не както се заповяда.
А Сам Бог Слово казва на Своите свети апостоли: идете, научете всички народи, като ги кръщавате в името на Отца и Сина и Светаго Духа (Матей 28:19).
Всичко, що има Отец, е Мое (Йоан 16:15), е казал Единородният Бог, Който е в недрата на Отца.
И апостол Тома казва: Господ мой и Бог мой (Йоан 20:28).
Който, бидейки в образ Божий, не счете за похищение да бъде равен Богу, но понизи Себе Си, като прие образ на раб (Филипяни 2:6,7) – Ако Той е раб, защото всяко творение е рабско, то по какъв начин, бидейки раб, е приел образ на раб? Как е понизил Себе си, ако не е бил съвършен Бог?
Някои казват, че е имало време, когато Синът не Го о Го ЖГе имало. Тогава как са сътворени времена и срокове, защото всичко чрез Него стана.
Но искаш ли да узнаеш, че Синът е съвечен с Отца? В книгата на пророк Исая пише: Аз съм първият Бог, и Аз съм последният, преди Мене нямаше Бог, и подир Мене не ще има (Исая 43:10).
Това е ясно доказателство за това, че Синът е съвечен с Отца.
Другият пример е в Битие 19:24 изля Господ огън от Господа, и огън върху Содом.
Моисей казва: и поклонете Му се, всички Ангели Божии (Второзаконие 32:43), а ангелът не се покланя на творение. И за да разбереш, че това е казано за Сина, послушай какво казва апостол Павел: кога въвежда Първородния във вселената, да Му се поклонят всички Ангели Божии (Евреи 1:6, Псалом 96:7).
Варух 3:36 Този е нашият Бог, и никой друг не ще се сравни с Него.
2. само верността към Христа ще ни запази от печата на антихриста
3. И болката и радостта са дар от Христос или как лесният живот ни отдалечава от Христос
4. СВЕТО ПРИЧАСТИЕ
5. Захари Стоянов: „Не ви е чист косъмът, бай Аксаков!”
6. Клошарят и котето
7. Демокрация има в ада, а на небето - царство!
8. за суетнята
9. Молитва